I dag feirer mange 17.mai dagen med stolthet. Men stolthet kan være så mangt. At du er norsk, at det er fred , at barna dine er i barnetog og oppspilte, at din datter har fått ny budnad, at frokost champagnen venter, at du har familie eller venner som er veteranser som bidro og kanskje fortsatt bidrar til fred osv. . Uansett vi er stolte nordmenn! Gratulerer med dagen !
Her er min 17.mai tale fra 2024 – Jeg synes den passer også i dag – klikk og les her.
Det er lov å være norsk nasjonalistisk på 17.mai!
17.mai talen har opphavsrettsbekyttelse, men kan fint leses/benyttes ved å oppgi kilden og skribenten.