Humor & Vitser

50+ og 60+ Humor

Velkommen til den gyldne alderen!

En brukermanual for 50+ og 60+

Gratulerer! Du har nådd seniorstadiet – en livsfase der kroppen går fra “multi-funksjonell” til “begrenset utgave.” På 50+ oppdager du gledene ved lesebriller overalt: i bilen, på nattbordet og, selvfølgelig, på hodet – mens du desperat leter etter dem. Kroppen din tar også opp yoga, ufrivillig. Kneet knirker, hofta protesterer, og ryggen går i streik hver gang du prøver å reise deg.

Når du når 60+, begynner livet virkelig å skinne – eller er det bare lyset fra alle helseapparatene dine? Å sovne klokken 20.00 blir en luksus, og barnebarna tror du er en tidsreisende fra pre-internett-tiden. Men ikke bekymre deg, du kan alltid briljere med livserfaring… før du glemmer hva du skulle si.

Så nyt reisen! Husker du ikke hvorfor du kom inn i rommet? Ingen gjør det. Det er det beste med denne alderen – du deler opplevelsen med alle andre i samme båt. 😄

Vitser for 50+:

Synet svekkes:
“Jeg fant briller på nattbordet i dag, men det var ikke mine. Nå lurer jeg på hvem som har sett klart på livet mitt hele tiden uten å si noe!” 😄

Midtlivskrise:
“Jeg vurderte å kjøpe en sportsbil for midtlivskrisen min, men så innså jeg at jeg heller trenger en bil med god plass til handleposer og ryggstøtte!” 🚗

Teknologi:
“Barna mine sier jeg bør bli flinkere med teknologi. Så nå bruker jeg nettbrettet daglig – som underlag for kaffekoppen min.” ☕

Fysisk form:
“De sier at trening er viktig etter 50, så jeg begynte med yoga. Nå kan jeg endelig nå tærne mine igjen – hvis noen løfter meg opp etterpå.” 🧘‍♂️


Vitser for 60+:

Hukommelsen:
“Jeg var bekymret for hukommelsen min, så jeg gikk til legen. Han spurte om det var noen i familien min som har mistet hukommelsen. Jeg svarte: ‘Hvordan skulle jeg huske det?'” 😅

Morgengymnastikk:
“Jeg gjør fortsatt mine daglige morgenøvelser – jeg bøyer meg ned for å plukke opp avisen, og hvis jeg kommer opp igjen uten hjelp, regner jeg det som en suksess!” 📬

Hørselen:
“Hørselstesten min gikk fint, tror jeg. Legen sa noe, og jeg nikket bare og håpet det ikke var et spørsmål!” 👂

Livserfaring:
“Det fine med å være 60+ er at man endelig har tid til å nyte livet. Problemet er at jeg glemmer hva jeg nyter mens jeg gjør det.” 😄

NetBiz & Media har byttet server og hele web designet. Freelance Kjell skal bidra som “content writer”.
www.ViSeniorer.com åpner igjen i Q1 2025 

Se mer info om ViSeniorer prosjektet her eller på Team Norway sine  Skandinaviske SoMe sider i NetBiz & Media.