Hverdags opplevelser

BRUK SOMMEREN TIL Å TENKE SELV Å BLI MER KRITISK REFLEKTERT!

SoMe flømmer over av bevis, påstander, propaganda politikk, konspirasjonsteorier, kameraderi, lukkede og hemmelige organisasjoner, makt, korrupsjon og fakta info som vi gjerne helst ikke vil reflektere over. Å dele slik info på SoMe vil på tross av såkalt ytringsfrihet kunne få konsekvenser. Jeg er analytisk og rådgivende senior konsulent, coach, livsnyter, skribent etc. og absolutt ikke A4 med snevert tunnelsyn. Hadde jeg ikke hatt denne livserfaringen ville jeg uten tvil kunne bekrefte at jeg også hadde latt meg påvirke av naiv norsk typisk kultur, omgangskrets og arbeids situasjon. Vi er jo bare mennesker. Det er kanskje på tide å våkne og begynne å tenke og reflektere selv og ikke sluke alt du ser og hører via media, byråkrater, politikere og lobbyistene osv.
Nordmenn , norske fond/økonomi/ressurser og norske skattepenger har innflytelse i den globale verden. I dag etter xx år vil jeg dessverre si generelt til mye «det er best egentlig privat å ikke vite så mye i enkeltsaker». Det er det våre borger ombud -Alle politikere- skulle gjort og kan gjøre med borgernes fullmakt uten påstått falsk juridisk begrensning. Det er et faktum at verdens makten ikke er noe glansbilde eller egentlig opererer så skjult lengre. Det er dessverre, dessverre også et faktum at Norge blir styrt av kameraderi , de store globale makt enhetene og er opplagt mer korrupt enn de fleste lar seg overbevise om. Men når det gjelder det store bildet MÅ ALLE begynne å tenke å vurdere mer selvstendig. Alle blir og er påvirket. Vi er bare mennesker. Vi må i det minste overføre denne evnen å gi erfaringen og muligheten til ungdommen.
Det er INGEN grunn til å ikke holde seg opplyst å trene på en bedre bærekraftig reflektert «selv tenkende hverdag» for fremtiden.