Dikt & skriverierHverdags opplevelser

Fredens hånd

🫣🙏😥🫶🕊️
Nyhetene om midt-østen konflikt og angrep mot Iran i dag
reflekterer jeg litt forståelig på med hensyn på geopolitisk, frihet og militære mål,
men som menneske reagerer jeg med sorg.
Jeg skriver da spontant dette diktet for å uttrykke mine «menneske tanker» i denne inngående fasen:

Fredens hånd

Vi vil ikke ha krig.
Vi vil ikke ha blod.
Vi vil ikke ha makt som styrer livene våre.
 
Vi er mennesker, ikke brikker.
Mer kjærlighet.
Mindre tomme ord.
Mer handling som bygger,
mer demokrati som lyder folket.
 
Håpet er å holde en hånd,
å dele varme,
å velge fred
når verden velger styrke.
 
Bak alt som skiller oss,
er vi bare mennesker
som trenger mennesker.
 
Religion, ideologi, falsk demokrati,
har styrt liv for lenge.
La verden få sjansen
til å bli fri og ekte.

K.E.Larsen Consulting  har delt tjenestene inn i 3 avdelinger.
Consult avd.  – Freelance avd.- NetBiz & Media avd.