Litt tilbakeblikk på gamle bokutkast
Tok frem en av mine gamle bokprosjekter i helgen.
Finpusset på utkast #3 i de innledende 3 kapitler i “Action bok prosjektet” .
Artig … selv om jeg ikke har noen erfaring eller hjelpere. Det ble så spennede i oppdateringen av utkastet at litt rosevin i “gjennom lesnings fasene” ble piffen på en fin kreativ og kanskje litterær kveld.
Jeg skulle jo egentlig ikke skrive bok før pensjonist alder. Flere prosjekter ligger på vent noen år til !
Jeg tror dette action prosjektet kan bli bra . Vil ikke avsløre mere nå. Selv om ganske mange kapitler er skrevet , er det langt igjen . Uansett ser jeg frem til flere inspirasjons stunder som de jeg hadde i helgen. Kanskje det blir skrivekløe og fluefiske som skal stå på agendaen i sommerferien, nå når jeg i år ikke ha “booket” meg inn på teater eller film aktiviteter?
Jeg har vel i all beskjedenhet alltid kunnet skrive litt i forskjellige sjangere, men bok er helt upløyet mark.
Resulatetet skal og bør bli en gang at det ikke er flaut å levere sitt første bok manus til et forlag for korrektur og eventuelt håpe på annet enn bare en refusjon.
Men, det blir bråstans i morgen og fremover da fokus er andre oppgaver.
Hvem vet, kanskje det blir en akseptert bok forfatter av meg også om noen år?
Alle kan digitalt gi ut en bok enklere i dag, men mitt “pensjonist drømme mål” er at forlag fagpersoner sier :
“Dette var bra 🙂 , bare fortsett !”