Dikt & skriverierHverdags opplevelser

Min fiskekompis og venn – til minne

Min venn 

Noen mennesker
betyr mer enn andre.
Det var du.
Og det vil du alltid være.

Tårer og ord
er vanskelige i denne uvirkeligheten.
Det er ikke mye å si når det viktigste allerede er delt.

Takk for støtten
i vanskelige tider.
For at du – og dine – tok meg inn.
For alle verdensproblemene vi løste sammen.

Ved elver og vann,
med flua i lufta og blikket i landskapet,
opplevde vi mer enn fangst.
Noen dager med fisk,
andre uten –
men alltid med naturen rundt oss,
god mat på bålet
og lange samtaler som fikk tiden til å stå stille.

Humøret ditt.
Vennskapet ditt.
Det bar, også da sykdommen var lang
og kreften tok kroppen, men ikke deg.

Nå er tankene hos minnene.
De gode.
Og hos din fantastiske familie.

Hvil i fred, min venn.