Piken i sivet.
489 Views dele tanker, dialog, dikt, få inspirasjon, feedback, noen å prate med, piken i sivet, støtte, Tanke dialog, tankekraft, tanker, totem
Kjell E. Larsen
Her deler jeg noen av mine min tanke dialoger med "piken i sivet" som startet i juni 2018.
Skrevet fra utvalgte dialoger i 2018 og 2019 i møte med “Piken i sivet”.
Stødig hun står og ser mot havet,
hun slipper alt det «derre» livsnyter jaget.
Piken i sivet er der hver dag med sin majestetiske lykke, sin kraft og sårbarhet.
Hva er det hun vet?
Sivet piskes opp på nytt fra sjøen og gir mer kraft til kunstens hemmelighet, ja hva er det piken i sivet vet ?
Å tenke er gratis.
Å vite er magisk.
Piken i sivet taler til meg i dag.
Takk skal du ha
. .
Solen skinner på sivet og livet 
Piken i sivet, jeg søkte deg idag.
Mine tanker kunne ikke bare dra.
Hvilke bølger skal jeg nå følge.
Å gå videre uten å sørge
eller la noe vidunderlig skje….
Jeg vet det nå, der du står fast og sta i kanten av sivet og forteller meg om livet.. Du vil jeg skal vente å se…
Kanskje drømmen likevel en dag vil meg kle?
Hva vet vel piken i sivet om det som er nå , vet hun noe om hva jeg må?
Jeg lytter ydmykt og ser også havet som gode livets bølger, så jeg burde vel stole på magefølelsen og se hva som følger..
Piken i sivet talte til meg i dag.
Takk skal du ha 
Solen skinner på piken i sivet
… ja , det er kanskje symbolikken på livet.
Hvor friskt er det ikke å være bekymringsfri og kjenne vindens slør 
ja, det er livets glede vi ofte føler til vi en gang dør.
Solen koser og brenner seg fast i huden din.
Livets gledes tårer kommer og blodet renner fort i min.
Sivet vaier og strekker seg mot sol og glede.
Tårene renner litt og drømmen er å bygge et menneske rede.
Lykke og naturens terapeutiske virkelighet gir oss den styrke vi alle vet..
Naturkrefter er alltid på let .. Hva sivet som vaier i solen forteller oss idag ,
er ikke annet enn at det er fint å være menneske og at det er ….snart min dag .
Takk skal du «piken i sivet ha» 
22/10-2022.
Piken i sivet snakker jeg ofte med,
og noen ganger blir ord, tanker eller dikt til.
«Gled deg til gode tider»

«Gled deg til gode tider»
«Det går alltid videre med muligheter hver dag.
Fang opp det viktigste med dine øyne.
Byråkrati/politikk er ikke ment for reflektert rettferdighet.
Tilgivelse er kun gitt av noen få sterke.
Lev hver dag av livet ditt. Ikke unngå det!
Noen dager er mulig dårlig, men livet er aldri dårlig!
Alt som er bra, er bra!
Fokuser på de små ting i hverdagen.
Det du tenker på avgjør alt, så tenk positivt.
Lev på ordentlig !»
14/9-2024
#PikeniSivet
«Piken i sivet» snakket med meg idag…
«Selv om solen ikke skinner direkte på sivet,
legger vi ikke utfordringer på vent i livet.
Noen gir og andre tar.
Også du min venn, søker svar.
Noen ting du reflekterer og ofte finner,
er ikke alltid grunnlag for gode minner.
Selv om solen ikke skinner hele tiden,
skal du ikke slutte og oppsøke solsiden.
Lev enkelt, forvent lite og gi mer.
Det er det jeg idag i skyene for deg ser…»
31/12-2023
SKRIVESPERRE? Freelance Kjell .
SKRIVESPERRE? Freelance Kjell .
———————————————————
Skyer kommer og går,
hvordan skal verden selv lege sine sår?
Jeg står foran deg nå igjen, min venn.
Kan «Piken i sivet» hjelpe meg og dem?
Sivet vaier svakt fritt i vinden og flere regn dråper faller på din vakre søyle som skifter til en gråere farge.
Hvem kan få deg til å forarge?
Ditt ene bryst er fortsatt i rosa, og jeg bare kaver i hodet, stotrer og finner ikke min prosa.
Din majestetiske kraft, har den meg forlatt?
Plutselig, kjenner jeg noe ….der
Ja du er jo faktisk her!
Du, vil at jeg som vanlig skal tenke selv,
og la det føre til livets beste, uten tanke på det som kan komme av skjelv.
Kloke samtaler vi har hatt,
nå må jeg snart igjen ta «skriveriet» fatt.
Regndråper stopper og fuglene flyr i ring over din søyle, hva skjer min venn?
Jeg føler hun blunker og sier, «ingen ting,
for kreativiteten starter først for deg når du kommer
deg hjem igjen».
«Piken i sivet»
22/11-2023
«Piken i sivet» taler jeg av og til med, og noen ganger blir det dikt/skriblerier e.l. av det.

«Piken i sivet» taler jeg av og til med, og noen ganger blir det dikt/skriblerier e.l. av det.
Verdens maktbase er forover lent bestemt.
Refleksjoner om vår historie er manipulert og gjemt.
Uskyldige barn, fattigdom og manglende rettsikkerhet i krig og fred skaper ikke nok presedens.
De stormer i våre hjerter og syr igjen vår intelligens.
Jeg spør deg derfor i dag min reflekterte totem pike,
er det håp for fremtiden uten disse maktsyke?
Du står der hviskende og skinner tilbake i solen,
«det er alltid et håp om at det blir fred på denne jorden».